Вебінар для директорів закладів дошкільної освіти
25.11.2021 року відбувся вебінар для директорів закладів дошкільної освіти Саф’янівської сільської ради «Впровадження міжнародної методики з оцінювання дошкільного освітнього процесу в закладах дошкільної освіти – ECERS - 3». У заході брали участь 14 директорів ЗДО та директор Ларжанського ЗЗСО Рудакова С.А.. Консультант ЦПРПП Саф’янівської сільської ради Ніколова А.І. нагадала учасникам, що дослідження якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3 в Україні було організовано Українським інститутом розвитку освіти у партнерстві з Командою підтримки реформ МОН, Всеукраїнським фондом “Крок за кроком” та за підтримки ЮНІСЕФ в Україні, перший етап проведення якого пройшло у листопаді цього року. Кам’янський ЗДО «Роднічок» Саф’янівської сільської ради брав участь у цьому досліджені. Альона Іванівна звернула увагу на те, що ще восени 2020 року заклади дошкільної освіти отримали друковані примірники “Шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти”. Ще до проведення дослідження педагогічні колективи дошкільних закладів мали змогу ознайомитись зі змістом методики ECERS, побачити сильні та слабкі сторони свого закладу, а також можливості та ризики в освітньому процесі. А результати отримані після оцінювання освітнього процесу повинні бути орієнтиром для поліпшення якості освітнього процесу в дошкільному закладі.
Консультант ЦПРПП Ніколова А.І. зазначила, що ECERS – методика, яка зосереджена на умовах для розвитку дитини, навколо інтересів якої побудоване оцінювання. Саме по собі оцінювання не впливає на освітнє середовище, але шкала може бути орієнтиром для забезпечення якісного дошкілля. Орієнтуючись на представлені індикатори якісного дошкільного освітнього середовища, педагогічні працівники та директори закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу. Використання шкали ECERS-3 як орієнтира дасть змогу:
- сприяти індивідуалізації освіти: індикатори зосереджені на конкретній дитині, яка має можливість обрати активності, висловити чи сформувати свою думку незалежно від думки дорослих, встановити межі чи допомогти собі, усамітнившись у куточку усамітнення;
- урізноманітнити види діяльності дітей у дитсадку: вільну гру, математику, мистецтво, мовлення, читання книжок, розвиток великої та дрібної моторики, музику, фізичну активність, науку та природознавство тощо;
- наголосити на важливості комунікації вихователів з дитиною, зокрема чи дитина формулює запитання до кінця, а вихователь не перебиває її з відповіддю, чи персонал ставить відкриті запитання, чи вихователь відчуває динаміку групи і змінює активності, чи наявний фізичний контакт за емоційної потреби дитини, чи педагог залучає дітей до вирішення проблем;
- підвищити значення середовища, в якому розвивається дитина: простору, взаємодії з однолітками та дорослими і організації дня дитини.
Директорка Кам’янського ЗДО «Роднічок» Бошкова Тетяна Олексіївна поділилася досвідом участі у дослідженні якості освітнього процесу за методикою ECERS-3, розповіла за яким алгоритмом працювала регіональний експерт Керізь Алла Владиславівна у дошкільному закладі. Учасники вебінару мали змогу отримати відповіді на питання, які їх хвилювали. Було прийнято рішення ще раз кожному директору ЗДО переглянути індикатори шкал ECERS-3 та працювати і надалі над покращенням якості освітнього процесу в дошкільних закладах, використовуючи індикатори шкал ECERS-3.